Pýtate sa a ja odpovedám - FAQ


Otázka č. 1: Chceme si objednať oznámenie alebo pozvánku, ale nechceme na ňom mať určitý prvok, objekt alebo efekt, ktorý nám tam vadí. Je možné tento objekt odstrániť alebo zmeniť?

Áno, je to možné. Na väčšine oznámení a pozvánkach sú tieto úpravy možné. V objednávkovom formulári uveďte vaše požiadavky do kolónky Poznámky. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 2: Ako dlho bude trvať výroba našich oznámení alebo pozvánok? + SPAM

Z väčšej časti to záleží len od vás. Do dvoch pracovných dní od zaslania objednávky, vám objednávku potvrdím a do ďalších 3 pracovných dní vytvorím grafický návrh, ktorý po vašom potvrdení pôjde takmer okamžite do tlače. Väčšinou je táto doba kratšia (cca. 3 dni), pretože po prijatí vašej objednávky už väčšinou okamžite zasielam grafický návrh (korektúru) na vaše potvrdenie. Pokiaľ kontrolujete pravidelne svoju emailovú schránku a nevymýšľate si kadejaké zmeny na pozvánkach, dá sa predpokladať, že od zaslania objednávky máte oznámenia maximálne do 7 dní doma. Ak vám nechodí na email žiadna pošta ohľadom vašej objednávky, tak si vždy najskôr skontrolujte, či vám moju poštu nezaradilo medzi SPAM. Ak vám do troch pracovných dní žiadny email s potvrdením vašej objednávky neprišiel, tak ma kontaktujte telefonicky. Rýchlosť doručenia záleží aj od vášho výberu druhu doručenia, ktorý ste si zvolili v objednávke.

Objednávky vybavujem len vo večerných hodinách (cca od 19h do 22h), pretože 3/4 dňa som v práci a poobede riešim zas svoje záležitosti!
Cez sezónu sa môže stať, že som mimo PC a internetu aj 3 dni (výjazd), takže sa ospravedlňujem za prípadné oneskorené vybavenie objednávky.


>> SPAM (hlavne pre účty Google): Ak vám náhodou zaradilo moju doručenú poštu medzi spam, tak priamo vo svojom účte (na stránke mail.google.com) zafajknite doručenú správu a kliknite na tlačidlo: Toto nie je spam. V budúcnosti už doručí všetku moju poštu normálne. Tým zároveň naučíte googlovský filter, že sa nejedná o SPAMovú správu. S Google som mal veľmi dlho problémy, pretože všetku moju poštu zákazníkom vkladalo do priečinku SPAM. Bolo to z dôvodu, že moju IP adresu majú rôzne centrá zadanú vo svojich blacklistoch. Problém je ale ten, že na mojej IP adrese je napojených ďalších minimálne 100 počítačov, s ktorými ja nemám nič spoločné.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 3: Objednávku potrebujeme vybaviť veľmi rýchlo, pretože robíme všetko na poslednú chvíľu. Vyrobíte a odošlete nám našu objednávku do 3 pracovných dní?

Áno, dá sa. V objednávkovom formulári zaškrtnite voľbu Prioritná objednávka. Takáto objednávka má prioritu pred všetkými ostatnými a väčšinou ju riešim okamžite. Samozrejme, že za túto službu si musíte priplatiť. Cena je navýšená o 20% z celkovej ceny kompletnej objednávky (bez poštovného). V objednávkovom formulári si taktiež nezabudnite vybrať v kolónke Platobné a poštové údaje najrýchlejší spôsob doručenia alebo si tovar prevezmite osobne. Tri pracovné dni platia od zaslania vašej objednávky a doručenia tovaru "poštou" (72 hodín). Ale ak pravidelne kontrolujete svoju emailovú schránku, tak do 5 dní máte objednávku doma aj bez takéhoto príplatku, pretože prijaté objednávky väčšinou vybavujem hneď v ten istý deň alebo na druhý deň. Ostatné už záleží len od vás.

Pri prioritných objednávkach zasielam na telefónne číslo uvedené v objednávke SMS správu, že vypracované návrhy na schválenie, som vám práve odoslal na email uvedený v objednávke. Potom si môžete skontrolovať návrhy a potvrdiť ich okamžite.

Cez sezónu (máj až september) väčšinou prioritné objednávky nevybavujem. V objednávkových formulároch táto možnosť nemusí byť v tomto čase k zaškrtnutiu. Všetky objednávky budú vybavované podľa možnosti do siedmych pracovných dní (väčšinou skôr).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 4: Objednané oznámenie alebo pozvánku by sme si chceli vytlačiť doma sami. Je možné nám zaslať spracovaný vzor svadobného oznámenia v nejakom vhodnom formáte v tlačovej kvalite?

Nie, takéto služby neposkytujem!

Ale k objednávke akéhokoľvek svadobného oznámenia v počte minimálne 20ks, je možné zároveň objednať aj grafický súbor s vašim hotovým oznámením, ktoré bude uložené na CD vo formáte TIF (bez vrstiev), JPG (bez kompresie) a JPG (s kompresiou) vo veľkosti 800 pixelov na prípadne rozposielanie vášho objednaného oznámenia cez internet (poštou, sociálne siete ...). Prvé dva súbory budú vypracované v plnej veľkosti, tak ako mám zdrojový súbor. Súbor bude bez vodoznaku a vyplnený vašimi údajmi. Súbor na CD bude vložený ten istý, ktorý som vám dával do tlače. Na CD bude len samotné oznámenie a nebudú tam priložené iné položky (pozvánky k stolu, etikety na vínko ...), ktoré ste si prípadne objednali spolu s vašim oznámením. Cena takéhoto CD je 2,00 €.
CD je samostatne nepredajné! Dá sa objednať len spolu s vytlačenými oznámeniami.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 5: Vytvoríte nám oznámenie, pozvánku podľa našich predstáv a požiadaviek?

Áno, dá sa, ale nie vždy to robím, pretože z časových dôvodov to nemusím stíhať. Oznámenia a pozvánky vyrobím aj podľa vášho vlastného návrhu, ktorý vám spracujem. Vytváram už len jednostranové oznámenia s rovnými okrajmi. Myslím tým iba štvorcové alebo obdĺžnikové oznámenia. Oválne a kruhové oznámenia nemám na čom vyrezať. Ak máte svoje spracované návrhy v grafických formátoch, najlepšie v súboroch .psd, .cdr, .tif, .bmp a v rozlíšení 300dpi, tak ich môžete zaslať a po prezretí, by sa už spresnilo, či sú alebo nie sú vhodné na tlač. Taktiež sa pokúsim urobiť oznámenie podľa vašich predstáv. Stačí mi len presne uviesť, ako by malo oznámenie vyzerať a čo by malo obsahovať. Prípadne mi pošlite nejaký vzor. Nie vždy je toto ale možné. Inak je možné zhotoviť oznámenie s akýmkoľvek nápadom, ktorý bude možné zrealizovať do veľkosti A4. Ak ale nezoženiem a nebudem mať k dispozícii žiadne vhodné grafické podklady na výrobu takejto pozvánky alebo oznámenia, tak vám dám hneď vedieť, že to momentálne nebude možné zrealizovať. Ceny by boli také isté pri pozvánkach a oznámeniach v mojej ponuke podľa rozmeru. Výrobu nového vzoru robím úplne zdarma, pokiaľ mi to čas dovolí.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 6: Páčia sa nám kvety na inom oznámení a chceme ich použiť do nášho oznámenia. Je ich možné zameniť?

Áno, je to možné. Oznámenia a pozvánky je možné medzi sebou kombinovať a meniť prvky z iných oznámení a pozvánok. Na väčšine oznámení sa dá meniť a kombinovať takmer všetko. Na niektorých oznámeniach to možné nie je, napr. u OSV-027, OSV-032.
V objednávkovom formulári je potrebné uviesť vaše požiadavky do kolónky Poznámky. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 7: Máme našu obľúbenú fotografiu, ktorú by sme chceli mať na našom oznámení. Vložíte nám ju do oznámenia, pozvánky?

Áno, ale vaše fotografie stoja väčšinou za zajačie bobky, pretože sú fotené väčšinou mobilom do vášho albumu. Máte na nich červené oči, sú tmavé a rozmazané, sú fotené s bleskom v úplnej tme, sú na nich škrabance alebo sú v malom alebo nesprávnom formáte. Taktiež ste na nich väčšinou s deťmi, kamarátmi, s rodinou alebo niekde pripití v bare a veľa iných nedostatkov. Úprava takýchto fotiek mi zaberie strašne veľa času, ktorý viem využiť aj lepšie. Zaslané fotografie by mali byť fotené najlepšie niekde pri jednoliatom pozadí, aby bolo možné vyselektovať konkrétnu osobu alebo zmeniť na fotke pozadie (ak je potrebné). V žiadnom prípade mi neposielajte zmenšeniny vašich fotografií. Posielajte fotografie v originálnej veľkosti (tak, ako ste ich nafotili a najlepšie bez vašich zásahov do vašej fotografie - teda súbor priamo z foťáku - no nie v raw formáte). Cez objednávkové formuláre vložením fotografie na server alebo priamo emailom môžete posielať súbory do veľkosti max. 5MB, inak vám vyhodí chybovú hlášku. Nastavenie môjho hostingu ja zmeniť nedokážem a môj poskytovateľ hostingu má toto absolútne na háku. Čím bude vaša zaslaná fotografia menšia, tým to nebude po tlači na oznámení foto, ale len machľanica rozmazaných farieb. Taktiež si pri zaslaní fotografie dajte pozor na formát fotografie. Keď je v náhľade pozvánky fotografia nafotená na výšku, tak zasielajte svoje fotografie nafotené na výšku, alebo fotografiu z ktorej ešte bude možné niečo odrezať. Keď mi zašlete fotografiu v nesprávnom formáte alebo sa z nej už nedá nič odrezať, tak je väčšinou nepoužiteľná, pretože ju nedokážem napasovať do vášho oznámenia a zbytočne budeme vybavenie objednávky preťahovať. Ak neviete svoje veľké fotografie zmenšiť na menšiu veľkosť, tak pozrite sem alebo si vyžiadajte môj súkromný email na Google, kde je možné posielať fotografie až do veľkosti 25MB.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 8: Dá sa zmeniť farba oznámenia alebo pozvánky?

Samozrejme. V objednávkovom formulári je potrebné uviesť vaše požiadavky priamo do kolónky Poznámky. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.

Ale musíte brať ohľad na to, že keď sa zmení napr. farba pozadia, tak automaticky sa budú musieť upraviť aj ostatné časti oznámenia (napr. farba textov), pretože sa stane, že nejaké položky po tlači oznámenia môžu byť nečitateľné. Všetky oznámenia v mojej ponuke sú vypracované tak, aby po tlači na akýkoľvek typ papiera boli väčšinou všetky texty čitateľné. Pri zmene farieb oznámenia alebo pozvánky toto zaručiť nemôžem!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 9: Poskytujete nejaké množstevné zľavy?

Nie. Množstevné zľavy neposkytujem žiadne a ani to neplánujem meniť. Niekedy ale bývajú akcie za zvýhodnené ceny.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 10: Chceme si objednať svadobné oznámenie, ale nechceme zároveň objednávať aj pozvánky k stolu.
Chceme na jednu polovicu oznámení dopísať text na pozvanie k svadobnému stolu a druhú polovicu nechať bez pozvania.
Je to možné u vás takto vytvoriť?


Áno, samozrejme. V objednávkovom formulári vyberte v dvoch riadkoch rovnaký objednávkový kód určitého oznámenia a u oboch uveďte počet kusov, ktoré požadujete. Do kolónky Poznámky, potom bližšie špecifikujte vaše požiadavky. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 11: Nemôžeme nikde na vašej stránke nájsť cenník! Máte ceny na stránke vôbec uvedené?

Áno, samozrejme, že sú tu uvedené. Treba lepšie pozerať! Taktiež je to uvedené hneď na hlavnej stránke. Cenník pre každé oznámenie, pozvánku a ostatné veci sa vždy nachádza vo vnútri konkrétneho typu oznámenia (v spodnej časti stránky). Nie v náhľadoch všetkých oznámení alebo pozvánok, ale až po kliknutí na konkrétny typ oznámenia, či pozvánky alebo inej položky.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 12: Chceli by sme vopred vidieť, ako také oznámenie vyzerá reálne. Zaujíma nás hlavne kvalita tlače a papier.
Mohli by ste nám zaslať konkrétne natlačené vzorky?


Áno, dá sa. Vzorky väčšinou nevediem, pretože oznámenia robím len na zákazku s presným počtom kusov. Vytvoriť sa vzorka samozrejme dá, ktorú vám poštou môžem zaslať na adresu uvedenú v objednávke. Ak sa neviete rozhodnúť na type konkrétneho oznámenia alebo ho chcete vidieť reálne na niektorej vzorke papiera, tak táto možnosť je tu pre vás. Vzorky objednávajte klasicky cez elektronické objednávkové formuláre. Do poznámky nezabudnite uviesť, že si objednávate len vzorky. Vzorky vytvorím na hotovo podľa vašich údajov, ktoré vyplníte priamo v objednávke. Objednať si môžete čokoľvek z mojej ponuky (oznámenia a pozvánky ...). Jeden kód oznámenia alebo pozvánky môže byť naraz natlačený na viac druhov papiera, ale nesmie obsahovať dva a viac kusov toho istého oznámenia na rovnakom druhu papiera.
K vzorkám účtujem poštovné (na dobierku) - viď cenník tu. Vzorky zdarma zasielam doporučene len pri platbe vopred bankovým prevodom. Informácie na prevod obdržíte pri zaslaní korektúry na vaše prekontrolovanie.
Pri objednávke vzoriek si musíte objednať minimálne 4 kusy niečoho z mojej ponuky (čítajte vyššie), a to z dôvodu vysokých nákladov na výrobu jedného kusu! Pri takomto množstve budete mať pri platbe bankovým prevodom poštovné zdarma!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 13: Je možné na oznámeniach a pozvánkach zmeniť texty alebo motto?

Samozrejme, elektronickým objednávkovým formulárom je doslova vyžadované napísať text. Vo formulári pod jednotlivými položkami sú väčšinou odkazy na podstránky, kde si môžete vzorové texty alebo motto vybrať priamo z ponuky alebo zadať svoj vlastný text. Do týchto políčok stačí uviesť len čísla, ktoré chcete použiť. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 14: Ako sa zmení cena nášho oznámenia, pozvánky alebo obálky, keď sa na ňom zmení len text alebo niečo iné?

Cena zostáva tá istá. Ceny nemením pri žiadnej grafickej úprave na oznámeniach alebo pozvánkach v mojej ponuke. Úpravy zdarma ale robím len pri záväzných objednávkach (zaslané len cez elektronické objednávkové formuláre)!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 15: Je možné na oznámení zmeniť typ alebo štýl písma?

Áno, je to možné. Nie je to ale možné zvoliť priamo pri objednávke. V objednávkovom formulári môžete do kolónky Poznámky bližšie špecifikovať svoje požiadavky. Napríklad napíšte, že chcete na hlavný text do oznámenia OSV-048, použiť typ písma z oznámenia OSV-039. Samozrejme je ešte nutné presne definovať, z ktorej časti textu na oznámení chcete tento typ písma použiť. Napr. hlavný svadobný text, motto, adresa atď. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 16: Zašlete nám spracovaný náhľad vybraného oznámenia?

Áno, spracované oznámenie alebo pozvánku vám zašlem emailom na schválenie. Ako to vyzerá celé v praxi?
Zašlete objednávku. Objednávku vám do dvoch pracovných dní buď potvrdím alebo budem žiadať jej doplnenie (to vtedy, keď poriadne nečítate inštrukcie v objednávkovom formulári). Objednávku nepotvrdím dovtedy, kým nebudem mať k dispozícii všetky potrebné údaje na vypracovanie objednávky. V prípade, že budú nejaké potrebné údaje chýbať, tak vás budem pred potvrdením objednávky kontaktovať telefonicky alebo emailom, aby ste doplnili chýbajúce údaje. Potvrdenie vašej objednávky bude zaslané na email, ktorý ste uviedli v objednávke (dajte si pozor na jeho správne napísanie). Email obsahuje kópiu celej vašej objednávky, tak ako ste mi ju zaslali. Podľa vyplnených údajov v objednávke sa od potvrdenia objednávky do troch pracovných dní upravia texty alebo grafika na zvolených oznámeniach. Upravené súbory v .jpg vám zašlem späť na email. Ak bude vaša zaslaná objednávka v poriadku, tak vám zašlem spolu s potvrdením objednávky taktiež spracovanú korektúru na vaše skontrolovanie a potvrdenie grafiky. Vy si na zaslaných súboroch skontrolujete všetky údaje. Ak s niečím na oznámení nebudete spokojný, uvediete v spiatočnej správe ďalšie zmeny, ktoré chcete upraviť. Takto to pokračuje až dovtedy, pokiaľ bude všetko v poriadku a korektúru konečne potvrdíte. (Spomínaná dĺžka vybavenia vašej objednávky tu). Nikdy oznámenie alebo pozvánku nedám do tlače skôr! Vždy až po vašom potvrdení, že je tam všetko OK! Až potom idú vaše oznámenia alebo pozvánky do tlače. Tento istý postup platí aj pri oznámeniach s vašou fotografiou. Viac informácií o fotografii tu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 17: Ako objednať rovnaké oznámenie s dvoma rozdielnymi dátumami oslavy a rozdielnym počtom kusov?

Rovnaké oznámenia stačí objednať len raz v tej istej objednávke. V objednávkovom formulári vyberte v dvoch riadkoch rovnaký objednávkový kód určitého oznámenia a u oboch uveďte počty kusov, ktoré požadujete. Nižšie do kolónky Poznámky potom bližšie špecifikujte vaše požiadavky. Pred potvrdením objednávky, prípadne buď emailom alebo telefonicky si ešte overím správnosť údajov.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 18: Chceme si objednať 50 ks obálok pre svadobné oznámenie OSV-053-N, 30ks obálok pre detskú pozvánku
OSD-007-M a 40ks svadobných etikiet OSV-019-I. Dajú sa tieto položky objednať spoločne v jednej objednávke?


Samozrejme. V objednávkovom formulári pre "svadobné oznámenia" vyberiete všetky svadobné položky, ktoré chcete objednať a zadáte požadované počty kusov. Pre objednávku použite taký elektronický formulár, ktorý obsahuje najviac z objednaných položiek, tu konkrétne pre svadobné oznámenia. Pri tomto type objednávkový formulár vyplníte klasicky (čas, miesto ...) v položkách na to určených. Čo sa týka obálky na detskú pozvánku OSD-007-M, tak tú uveďte do kolónky Poznámky, že ju tiež objednávate s uvedeným počtom kusov. Pokiaľ máte napríklad viac svadobných oznámení alebo pozvánok, či etikiet s rôznym textom a dátumom v jednej objednávke, tak v objednávkovom formulári je potrebné do kolónky Poznámky, bližšie špecifikovať vaše požiadavky pre každý vybraný produkt (taktiež rozmery, typ papiera atď...). Výsledná cena sa nijako nemení. Ale kľudne môžete zaslať aj dve rozdielne objednávky, ktoré sa spracujú a odošlú spoločne.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 19: Je možné na poštové obálky už pri objednávke zároveň natlačiť aj jednotlivé poštové adresy, aby sme ich nemuseli doma vypisovať ručne?

Áno, už je to možné. Ak chcete, aby som pri potlači akýchkoľvek objednaných poštových obálok (čisté alebo s potlačou) na ne zároveň natlačil aj poštové adresy, tak v objednávkovom formulári uveďte túto požiadavku priamo do kolónky Poznámky. Zároveň s objednávkou pribaľte kompletný zoznam všetkých adries. Zoznam môžete zaslať aj počas vybavovania vašej objednávky. Ak ste do poznámky uviedli, že chcete natlačiť na obálky aj adresy a zoznam nebol pribalený spolu s objednávkou, tak budete na to upozornený, že ste zoznam s adresami zatiaľ nedodali. Za potlač jednej poštovej obálky adresou je potrebné pripočítať 0,10 €.
Keďže sa jedná o citlivé dáta, tak tu platí zákon o ochrane osobných údajov podľa zákona č. 428/2002 Z.z. To znamená, že v žiadnom prípade zaslané údaje nebudú poskytnuté druhej a ďalším osobám.
Po natlačení poštových obálok, budú použité zoznamy s adresami šifrovane vymazané z disku!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 20: Platí sa u vás nejaký poplatok za grafickú úpravu alebo za menší počet kusov?

Nie. Výsledné ceny sa pri vašich grafických úpravách nemenia. Ceny ako sú uvedené na stránke alebo v objednávkových formulároch, sú už konečné. Ani za menší počet objednaných kusov nie je žiadny príplatok. A nikdy sa to ani meniť nebude!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 21: Naša svadba bude s medzinárodnou účasťou a potrebovali by sme si objednať svadobné oznámenia aj v inom jazyku alebo v kombinácii so slovenským textom. Dá sa to u vás takto objednať?

Samozrejme! V objednávkovom formulári vyberte v dvoch riadkoch rovnaký objednávkový kód určitého oznámenia a u oboch uveďte počet kusov, ktorý požadujete. Do kolónky Poznámky nižšie, potom bližšie špecifikujte vaše požiadavky. Tam vaše požiadavky presne rozoberte, uveďte ešte raz počty kusov a napíšte požadované cudzojazyčné texty alebo oba dvojjazyčné texty napíšte medzi svadobný text (aj s diakritikou - mäkčene a dĺžne). Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 22: Akým spôsobom máme objednať viac položiek k oznámeniam, keď v objednávkovom formulári je naraz možné objednať len maximálne šesť položiek?

Je to úplne jednoduché. Pre svadobné oznámenia je už možné objednať až osem položiek naraz. Pre ešte viac položiek použite kolónku Poznámky a tam tieto ďalšie položky podrobne rozpíšte (musíte uviesť: objednávkový kód, počet kusov a typ papiera).
Do poznámky môžete doplňovať k objednávke všetko potrebné, čo chcete zmeniť, upraviť, či doplniť alebo hocičo iné, čo je pre vás dôležité. Pre viac ako šesť alebo osem položiek nie je potrebné zasielať a vyplňovať viac objednávok naraz!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 23: Dá sa zmeniť názov na etikete pre svadobné vínko na svadobnú pálenku alebo svadobnú slivovicu?

Samozrejme! Ako tu už bolo viac krát spomínané, stačí len v objednávkovom formulári uviesť vaše požiadavky do kolónky Poznámky. Výsledné ceny sa pri vašich úpravách nemenia.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 24: Zaslali ste nám svadobnú vzorku, ktorá sa nám veľmi páči a preto si chceme objednať väčšie množstvo svadobných oznámení a doplnkov k nim. Musíme znova vypisovať a zasielať novú objednávku cez váš elektronický formulár?

Áno, aj nie! Ak všetky údaje, ktoré boli zadané pri predchádzajúcej objednávke vzoriek zostávajú (meno ženícha a nevesty, text na oznámení, motto, adresy - aj pre doručenie ...), tak nie je potrebné zasielať novú objednávku. Stačí len do nového emailu uviesť objednávkové kódy, počet kusov a typ papiera každej položky, ktorú chcete objednať. Ak budú na oznámení uvedené iné údaje, než tie, ktoré boli vypracované pre vzorky, tak je potrebné zaslať úplne novú objednávku!
Ak by ste náhodou objednávali iné oznámenie, než to, ktoré vám bolo vypracované ako vzorka, tak tiež nie je potrebné zasielať novú objednávku cez elektronický formulár. Samozrejme, len v prípade, že údaje zostávajú nezmenené! Výber iného typu oznámenia, než toho, ktoré vám bolo zaslané ako vzorka je zdarma.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 25: Aký je minimálny počet oznámení, pozvánok alebo grafických rámikov, ktoré si u vás môžeme objednať?

Minimálne množstvo pre oznámenia a pozvánky nemám stanovené. Snažte sa ale objednávať aspoň 4 kusy z jednej položky pre rozmer 9x13, najlepšie aby to bol pár (4, 6, 8, 10 ...). Pre rozmer 10x15 aspoň 2 kusy. Pre kalendáre, grafické rámiky a pamätné tablá je minimálne množstvo 1 kus. Ani pri menšom počte objednaných kusov sa ceny nemenia a neplatíte žiadne ďalšie poplatky.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 26: Objednali sme si pozvánku so žltým podkladom, ale v objednávkovom formulári sú na výber len biele papiere. Pozvánka, ktorú nám pošlete bude s bielym pozadím? Chceme mať pozvánku takú ako je zobrazená na stránke!

Na bielom papieri, ktorý si pri objednávke vyberiete vôbec nezáleží. Na všetky farebné oznámenia a pozvánky, kde je farebný podklad, bude na tento biely papier (podľa vášho výberu) natlačené aj farebné pozadie! Nad týmto si hlavu zbytočne nelámte.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 27: Objednávkový formulár je pre nás veľmi zložitý. Je možné poslať objednávku len emailom alebo telefonicky?

Áno, ale aj pri takýchto objednávkach je taktiež potrebné uviesť všetky položky, ktoré sú vyžadované konkrétnym elektronickým formulárom. Inak objednávku nepotvrdím a spätne budem žiadať o doplnenie údajov pre vybavenie vašej objednávky, čo dosť predĺži spracovanie vašej objednávky. Pri telefonickej objednávke (najlepšie len vo večerných hodinách) automaticky spracujem objednávku, kde vyplním všetky potrebné údaje o objednávke, informáciách o vás (adresa, telefón, email ...). Pri telefonickej objednávke trvá spracovanie všetkých údajov približne 10 minút!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 28: Zaslali sme vám objednávku emailom alebo žiadosť o informácie cez kontaktný formulár na tejto stránke a vôbec ste nám neposlali odpoveď. Prečo?

Určite odpovedal, ale vy keď zasielate objednávku len emailom (nie cez objednávkový formulár) alebo vyžadujete nejaké informácie cez kontaktný formulár, ktorý sa nachádza na stránke, tak nikdy na seba neuvediete nejaký iný kontakt, ako svoju emailovú adresu. Vždy je potrebné uviesť aspoň telefonický kontakt, keby boli nejaké problémy s vybavením vašej objednávky alebo prípadnej odpovede.
Prečo je potrebný telefón? Pretože veľmi často sa stáva, že vám pošlem odpoveď alebo korektúru na potvrdenie a tento odoslaný email mi o chvíľu vráti späť, pretože ste sa pri písaní emailovej adresy pomýlili alebo váš emailový server ho vráti, že ide o SPAM a podobne (väčšinou je to u emailových poskytovateľov Zoznam.sk alebo Azet.sk, ktorí majú všetky nové domény automaticky zaradené do blacklistu). Potom vás nemám ako inak kontaktovať, takže vy budete zbytočne čakať a časom všade vytrubovať, že som vám vôbec neodpovedal. Ďalší problém môže byť ten, že vám môj email váš poštový server zaradil do spamu a mne o tom nedá vedieť, napr. (gmail.com). Potom si prečítajte odpoveď na otázku č. 2. Ďalší problém vznikne vtedy, keď máte svoju emailovú stránku preplnenú bordelom, čo sa stáva dosť často. Taktiež sú časté problémy s Centrum.sk, takže radšej použité inú emailovú adresu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 29: Aké máte ceny poštovného a čo je to balné?

Využívam služieb Slovenskej pošty. Cena poštovného závisí hlavne od výberu doručenia v elektronickom objednávkovom formulári. Taktiež od spôsobu uhradenia tovaru (bankový prevod alebo dobierka). Pri osobnom odbere žiadne poštovné neplatíte.
Cenník Slovenskej pošty je tu. Väčšina mojich zásielok sa pohybuje vo váhovom rozsahu 90-300 gramov.
Moje ceny sú nasledujúce (vypíšem len tie najčastejšie, ktoré ľudia využívajú):

Pri platbe vopred bankovým prevodom (zasielam až po reálnom pripísaní platby na účet):
1, doporučene (vzorky vždy zasielam zdarma): 1.85 €
2, doporučene + 1. trieda (doručenie na druhý deň): 2.05 €


Po doručení zásielky poštou (na dobierku):
1, doporučene na dobierku: 2.65 €
2, doporučene na dobierku + 1. trieda (doručenie na druhý deň): 2.85 €


Je možné zasielať aj do Českej republiky (nie sú to až také zle ceny).

Pri platbe vopred "medzinárodným" bankovým prevodom:
1, doporučený list: 5.00 € do 500g a do 100g je cena poštovného 3.10 €.

Pri platbe na dobierku cez dobierkový kupón CN29:
1, doporučený list: 5.20 € do 500g a do 100g je cena poštovného 3.30 €.

Uvedené ceny platia pre listové zásielky s váhou do 500g. Nad 500g do 1kg účtujem príplatok 0.70 € pre listové zásielky 1. a 2. triedy. Zásielky nad 1kg majú príplatky cca o 60% viac, ale toto sa stáva veľmi zriedka. V uvedených cenách je už prirátané balné.
Tieto ceny si ja nevymýšľam, ale určuje ich monopol SP! Ak vaša zásielka, ktorá je už pripravená na odoslanie prekročí uvedenú váhovú hranicu, tak poštovné bude automaticky navýšené! Na túto zmenu budete po odoslaní zásielky informovaný emailom.
Čo je to balné? Balné je obal (bublinková obálka alebo kartónová obálka), do ktorého sa tovar pred zaslaním zabalí. Cena obalu: 0.30 €.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 30: Nemáme v našom počítači nainštalovanú slovenskú klávesnicu. Môžeme vypísať objednávku aj bez diakritiky (dĺžne, mäkčene)?

Objednávku odporúčam vypĺňať zásadne s dĺžňami a mäkčeňmi. Nie vždy je to ale možné. Pokiaľ nemáte v počítači nainštalovanú slovenskú alebo aspoň českú klávesnicu, tak si tam slovenskú klávesnicu doinštalujte. Tu je odkaz na stránky, podľa ktorých si môžete potrebnú klávesovú sadu do svojho operačného systému doinštalovať. V týchto odkazoch nájdete návody ako na to. Predpokladám, že väčšina bežných užívateľov využíva operačné systémy Windows od Microsoftu. Ak máte operačný systém Windows XP a menej (Windows 2000, Windows Millennium, Windows 98 alebo 95), tak k inštalácii budete určite potrebovať aj inštalačné CD od vášho operačného systému. Ak inštalačné CD nemáte alebo ste ho nedostali, tak kontaktujte človeka, ktorý vám operačný systém do počítača nainštaloval a požiadajte ho o zapožičanie CD alebo doinštalovanie slovenskej klávesnice. Alebo požiadajte niekoho iného, kto vie s počítačmi robiť.
Ak máte operačný systém Windows Vista a viac (Windows 7 a 8), tak tam inštalačné CD už zrejme potrebovať nebudete. Verziu svojho operačného systému väčšinou vždy vidíte vypísanú na obrazovke pri spúšťaní svojho počítača (notebooku) alebo ju zistíte napísaním príkazu control v Ponuke štart (Spustiť). Keď sa vám otvorí Ovládací panel, tak kliknite na Systém a tam uvidíte svoju nainštalovanú verziu operačného systému. V núdzi je možné použiť aj program Mapa znakov zabudovaný priamo v operačnom systéme.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 31: Nechceme mať na oznámeniach rovné okraje. Je u vás možné urobiť vlnité okraje na všetkých našich oznámeniach, prípadne aj na ďalších položkách, ktoré máte vo vašej ponuke?

Áno, je to možné. S rezaním takýchto okrajov je ale dosť prplavej a presnej roboty, takže rezanie vlnitých okrajov nie je zdarma. Cena za narezanie jedného alebo až štyroch takýchto okrajov na čomkoľvek z mojej ponuky (bez ohľadu na rozmer a počet narezaných okrajov na jednom kuse), bude za príplatok 0,10 €/ks. Vyrezávanie vlnitých okrajov nie je z pochopiteľných dôvodov možné urobiť na poštových obálkach. Ak náhodou v objednávkovom formulári zaškrtnete možnosť Po stranách oznámenia chceme vyrezať vlnité okraje, tak do poznámky potom ešte prípadne uveďte, či aj na ostatných objednaných položkách vo vašej objednávke chcete použiť takéto rezanie okrajov (pozvánky k stolu, menovky, ďakovné kartičky, etikety na víno ...). Ak v objednávke do poznámky nič neuvediete, tak pri potvrdení vašej objednávky si ešte overím, kde všade chcete vlnité okraje narezať. V objednávkových formulároch sa pri zaškrtnutí tejto voľby ceny vôbec nemenia. Ceny budú upravené až pri potvrdení vašej objednávky!

Pozor: Pri rezaní vlnitých okrajov nie je možné dosiahnuť rovnaké "začiatky" vlnenia od rohov oznámenia. Väčšinou ani jedno oznámenie nebude mať rovnaký obrys s tým ďalším (vidieť to, keď sa položia na seba). Ale toto je len detail, pretože vlnky nie sú veľmi hlboké, cca. 1,5mm od okraja oznámenia. Rovnaké vlnenie nie je možné žiadnym spôsobom dosiahnuť.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 32: Žijeme v zahraničí. Je možné u vás objednať oznámenia a pozvánky? Zašlete nám ich aj do zahraničia?

Samozrejme. Problém je hlavne s doručením a vyplatením tovaru. Preto odporúčam tovar uhradiť vopred bankovým prevodom. Týmto sa vyrieši problém s vyplatením tovaru a rapídne sa zníži cena poštovného do zahraničia. Najlacnejší spôsob je uhradiť objednávku bankovým prevodom cez niekoho iného (známy, rodina ...), kto má bankový účet na Slovensku. Druhá možnosť je uhradiť objednávku medzinárodným bankovým prevodom vo vašej banke. Tento spôsob je ale u väčšiny bánk spoplatnený. Pri prevode peňazí mimo Eurozóny sú poplatky už prevratné. Poštovné bude samozrejme navýšené podľa cenníka Slovenskej pošty do krajiny určenia. K cene je ešte potrebné pripočítať balné. Dĺžku doručenia zásielky ja už nijako neovplyvním. Celkovú cenu poštovného a celej objednávky vám dám vedieť ešte pred spracovaním vašej objednávky, aby ste si to mohli s vašou objednávkou prípadne rozmyslieť. Po odoslaní tovaru si môžete vyžiadať podacie číslo vašej zásielky, pomocou ktorého môžete svoju zásielku sledovať.
Posledná možnosť je uhradenie zásielky cez Paypal. Túto možnosť ale nevyužívam, pretože z prijatej sumy si strhávajú určitú províziu a vašu objednávku by som musel cenou navýšiť.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 33: Ako to u vás funguje pri platbe vopred bankovým prevodom?

Ako všade inde. Využívam výhradne služieb spoločnosti mBank, ktorá si neúčtuje za vedenie účtu a niektoré prevody žiadne poplatky.
Keď si v objednávkovom formulári vyberiete voľbu Uhradíme bankovým prevodom, tak pri potvrdení objednávky vám (spolu s korektúrou) budú odoslané údaje potrebné k bankovému prevodu v rámci Slovenska. Uvedené tam budú tieto údaje: IBAN, konštantný symbol, variabilný symbol a celková suma k úhrade. Zásielka bude zaslaná až po pripísaní celkovej sumy na uvedený bankový účet. Po pripísaní sumy na účet budete informovaný emailom. Údaje potrebné pre medzinárodný bankový prevod vám zašlem na vašu žiadosť. Teda, ak to neuvediete už vo vašej objednávke.

Dĺžky platobných operácií v rámci Slovenska trvajú 0 až 2 dni. V rámci Eurozóny 0 až 3 dni. Mimo Európy 1 až 7 dní. (pracovné dni)
Platby v rámci mBank sú pripisované na účty mBank okamžite.

Nakoľko sa rozšírilo už aj falšovanie dokladu o uhradení platby bankovým prevodom (manuálna zmena screenshotu alebo jednoduchá úprava údajov priamo cez rozhranie internetového prehliadača), tak už akékoľvek zaslané kópie o uskutočnení vášho bankového prevodu neakceptujem! Signál na odoslanie vašej objednávky bude, keď už nájdem vašu platbu reálne pripísanú na bankový účet!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 34: Je možné oznámenia, pozvánky, kalendáre a grafické rámiky vo vašej ponuke horizontálne prezrkadliť?

Áno. Nie je to žiadny problém a toto robím úplne zdarma. O čo vlastne ide? Ide skrátka len o to, že celé oznámenie alebo čokoľvek z mojej ponuky sa horizontálne prevráti, čiže prezrkadlí. To čo bolo na ľavej strane, tak bude po prevrátení na pravej strane a opačne. Ide len o horizontálne prevrátenie. Táto možnosť je už dostupná vo všetkých objednávkových formulároch. Ak v objednávkovom formulári zaškrtnete túto voľbu, tak všetky položky, ktoré si objednáte budú takto prezrkadlené. Pokiaľ to neupresníte inak v Poznámke. Samozrejme okrem položiek, kde to z jasných dôvodov možné nie je. Napr. u poštových obáliek. Nižšie je názorná ukážka ako prezrkadlenie vyzerá v praxi.

Originálne oznámenie Prezrkadlené oznámenie
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 35: Kalendáre vo vašej ponuke máte len pre rok, ktorý je uvedený v náhľadoch?

Nie! Všetky kalendáre sú vypracované na niekoľko rokov dopredu, nie iba na rok, ktorý je uvedený v náhľadoch. V objednávkovom formulári si už vy zadáte, pre ktorý kalendárny rok chcete svoj kalendár vypracovať. Po zaslaní objednávky vám bude emailom zaslaný návrh kalendára, ktorý si poriadne skontrolujete. Kalendáre tlačím len na lesklé papiere. Kalendár môžete niekomu podarovať alebo si ho vyvesiť niekde v byte. Taktiež vám ho môžem zalaminovať (len rozmer A4).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 36: Nechceme mať na oznámeniach a ostatných doplnkoch ostré hrany po rohoch. Je ich možné zaobliť?

Áno, je to možné. Na čokoľvek v mojej ponuke, okrem poštových obálok a ďalších položkách, kde to z rozumných dôvodov nie je vhodné, už môžem vyseknúť po všetkých štyroch hranách oblúky (rádiusy). Rádiusy je možné vyseknúť vo veľkosti oblúku 3mm, 5mm a 8mm. Na oznámenia, pozvánky a ostatné veci v mojej ponuke do veľkosti A6 vysekávam veľkosť rádiusu 3mm. Čiže pre pozvánky vo veľkosti 9x13, 10x15 a menšie rozmery je vyseknutý rádius veľkosti 3mm. Pre veľkosti nad A6, väčšinou A4 až A3 vysekávam rádius 5mm. Pri etiketách na svadobné vínko alebo svadobnú pálenku je vyseknutie rádiusov už započítané v cene. Ak chcete vyrezať inú veľkosť rádiusu, ako tú, ktorú mám preddefinovanú, tak veľkosť rádiusu uveďte v objednávkovom formulári do kolónky Poznámky. Rádius veľkosti 8mm vôbec nepoužívam (je už zbytočne veľký). Vyseknutie len jedného alebo bežne štyroch rádiusov (jedna pozvánka alebo jeden kus na hocičom so štyrmi hranami) je za príplatok 0,05 €/ks. V objednávkových formulároch sa pri zaškrtnutí tejto voľby ceny vôbec nemenia. Ceny budú upravené až pri potvrdení vašej objednávky alebo pri jej upresnení, kde všade sa budú rádiusy rezať.
Neodporúčam spolu použiť rezanie vlnitých okrajov a zároveň aj vyseknutie rádiusov po okrajoch, pretože to vôbec nevyzerá dobre.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 37: Čo je to grafický rámik, na čo slúži a aké je jeho využitie?

Grafické rámiky sú vaše fotografie vložené do grafického motívu, ktorý sa potom spoločne vytlačí na určitý rozmer podľa vášho výberu. Takto máte svoje fotografie graficky vylepšené. Fotografie uvedené v jednotlivých grafických rámikoch sú len ukážkové, aby ste získali predstavu o celom grafickom rámiku (motíve). Tak ako vyzerajú rámiky v náhľadoch, tak isto budú vyzerať aj vytlačené, len s vašou fotografiou. Takéto, už grafické fotografie môžete vsadiť napr. do drevených rámov, zalaminovať, zavesiť na stenu, položiť napr. na nočný stolík alebo niekomu len tak podarovať aj bez ďalších úprav. Grafické rámiky sú dostupné pri detských pozvánkach, oznámeniach o narodení dieťaťa, pozvánkach na krst a sväté prijímanie. Časom, ak bude o ne záujem, tak budú dostupné aj inde. Grafické rámiky je možné objednať aj samostatne bez nutnosti objednať si pozvánky. Taktiež si môžete objednať ten istý grafický rámik pre viac vašich fotografií v jednej objednávke.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 38: Nevieme sa vysomáriť z vašich objednávkových kódov pri pozvánkach. Aký máte na to systém?

Systém je na to úplne jednoduchý a začal platiť od konca roka 2016. Doteraz bola pri jednotlivých položkách na konci obj. kódu za druhou pomlčkou využívaná číslica, napr.: OSL-013-1 alebo OSV-075-5, kde koncové číslo -1 označovalo rozmer pozvánky 10x15cm a -5 zas etiketu na svadobné vínko. Podľa nového systému už bude za druhou pomlčkou písmeno, napr.: OSL-013-B alebo OSV-075-J. Všetky položky už budú mať kódové označenie jednotlivých položiek rovnaké pri všetkých pozvánkach a oznámeniach. Doteraz som to mal označované krížom krážom. Celý objednávkový kód sa skladá väčšinou z deviatich znakov, kde sú z toho dve pomlčky. Väčšia časť kódu označuje druh pozvánky a jej poradové číslo. Týmto sa zaoberať nebudeme. Zaujíma nás posledné písmeno za druhou pomlčkou a nižšie je to rozpísané (rozmery sú uvedené v mm).
  • koncový kód -A, pozvánka alebo oznámenie rozmeru 90x130
  • koncový kód -B, pozvánka alebo oznámenie rozmeru 100x150
  • koncový kód -C, pozvánka alebo oznámenie rozmeru 185x100
  • koncový kód -D, grafický rámik rozmeru A6 (150x100)
  • koncový kód -E, grafický rámik rozmeru A5 (210x148)
  • koncový kód -F, grafický rámik rozmeru A4 (297x210)
  • koncový kód -G, pozvánka k slávnostnému stolu, svadobnému stolu alebo na promočnú hostinu rozmeru 90x50
  • koncový kód -H, samolepiaca ďakovná kartička rozmeru 90x50
  • koncový kód -I, etiketa na svadobné vínko alebo pálenku rozmeru 70x66
  • koncový kód -J, etiketa na svadobné vínko alebo pálenku rozmeru 68x99
  • koncový kód -K, menovka na stôl rozmeru 66x40
  • koncový kód -L, menovka na stôl rozmeru 66x80
  • koncový kód -M, biela poštová obálka rozmeru C6 (162x114)
  • koncový kód -N, farebná poštová obálka rozmeru C6 (162x114)
  • koncový kód -O, biela poštová obálka rozmeru DL (220x110)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka č. 39: Ako objednať nový motív pozvánky, ktorý ešte nemáte v ponuke, ale už ho máte na facebuku?

Je to úplne jednoduché. Pošlite objednávku cez objednávkový formulár, ku ktorému nová pozvánka patrí. Ak objednávate detskú pozvánku na oslavu, tak cez tento obj. formulár. Ak pozvánku pre dospelých, tak cez tento obj. formulár. Ak objednávate niečo iné, tak si požadovaný obj. formulár nájdete priamo na stránke pri konkrétnom type, o ktorý máte záujem. V objednávkovom formulári vyplňte všetko potrebné (počet kusov, typ papiera atď.), len pri výbere kódu hneď na začiatku vyberte z rolovacej ponuky hocijaký obj. kód pozvánky, napr. OSL-011-A alebo OSL-011-B. Tu je dôležitý len koncový kód -A alebo -B, aby som vedel, o aký rozmer pozvánky máte záujem. Taktiež si môžete vybrať aj grafický rámik, menovky na stôl, príp. i obálky s rovnakým číselným kódom, kde je dôležité len koncové písmeno obj. kódu. Hlavné je, aby ste potom do poznámky nižšie uviedli nový obj. kód pozvánky, ktorý ste videli na facebuku alebo som vám kód napísal do emailu. Vaša objednávka potom bude vypracovaná pre nový motív pozvánky, ktorý ešte zatiaľ tu oficiálne nemám v ponuke.

Ak vás trápia iné otázky, tak použite kontaktný formulár alebo zoberte do ruky telefón.

Posledná aktualizácia: 9.4.2018
Vrátiť späť hore